Pages

Thursday, March 29, 2012

Cerita Duka

Salam semua.. Aku nak kongsi sikit tentang makcik aku nih. Dua hari yang lepas tiba2 dia jatuh dan pengsan. Bila bawa g klinik katanya ada darah beku kat kepala. So, bile bawa g hospital perghh baru la tau rupa-rupanya ada salur darah dah pecah dalam kepala. Ya Allah, cuak gak aku time tuh. Macam mana boleh pecah? Maybe korang ada yang tak tahu lagi...salur darah pecah bila tekanan darah terlalu tinggi. Hmm sape2 yang dah ada darah tinggi tu berhati2 lah termasuk lah aku sendiri.. Dulu time nak bersalin pun sebab tekanan darah tinggi gak... Nanti aku sharekan info berkenaan darah tinggi k... Maybe pada entry seterusnya..tunggu..
Bile aku search2 kat internet banyak gak info yg aku dapat nanti aku share kan kat sini.. Berbalik pada cite aku tadi, makcik aku sekarang dah kene operate kat kepala untuk keluarkan liquid n darah beku yang ada.. Perghh cube korang bayangkan macam mana lah nak tebuk n operate kepala tuh... fuhh cuak betul aku dengar time tuh.. nak operate ni kena buka tempurung kepala n nak pastikan salur darah otak plak tak jejaskan fungsi saraf yang lain.. mencabar betul tugas doktor tuh.. 
Kesan yang akan berlaku pulak angin ahmar (badan mati sebelah).. Kalau salur darah pecah belah kanan, badan sebelah kiri yang dapat kesannya.. Ya Allah, darah tinggi ni boleh diibaratkan pembunuh senyap jugak yek walaupun macam nampak takde ape2..
Kepada semua, doakanlah yang terbaik untuk makcik aku nih.. Kesian tengok orang yang sakit ni.. Semoga sakit yang ada ni dapat mengugurkan dosa2 yang ada..insya'Allah
 
Marilah kita sama2 berdoa untuk orang-orang yang sedang sakit. Semoga kebaikan datang dan mereka yang berkenaan mendapat rahmat daripada ALLAH..Insya'Allah
 

No comments:

Post a Comment