Pages

Monday, March 19, 2012

Apam Pecah

Salam semua.. Aku nak cite sket jek kat sini.. Aku dah jatuh cinta wat apam pecah...haha mula2 buat tu xla pecah sangat tapi makin lama makin menjadi plak n aku sangat happy buat bende nih..hehe Time makcik aku wat doa selamat ri tu adalah aku buat dua adunan satu kaler cream ngan hijau..satu lagi cream ngan pink..hehe senang jek nak buat ni... Ape2 pun aku nak share gambar untuk first time aku buat dulu kala..
APAM PECAH TIGA KALER
APAM PECAH YANG DAH TINGGAL 2 KALER
Mula2 ada tiga kaler bile tahap kemalasan dah melanda hehe tinggal dua kaler jek.. Time ni ada yang pecah ada yang tak pecah... Nak buat camne?? Macam ni caranya

BAHAN2:
3 cawan tepung gandum
1 cawan ais krim soda
1 sudu makan ovellete
1.5 cawan gula icing
1 sudu teh esen vanila
pewarna yang dikehendaki

CARA2NYA:
1. Pukul telur, gula icing, esen vanila dan ovellete sehingga kembang
2. Masukkan tepung sedikit demi sedikit dan diselang selikan dengan ais krim soda tadi
3. Bila dah sudah bahagikan kepada beberapa bahagian untuk diwarnakan ikut citarasa sendiri
4. Letak dalam cup kuih yang comel2 tuh.
5. Kukus sehingga masak (dalam 20min)

Mudah bukan?? Selamat mencuba.. Kalau tak jadi jangan putus asa dan teruskan mencuba.. Insya'Allah menjadi nnti... Best of Luck!!!

No comments:

Post a Comment