Pages

Thursday, March 1, 2012

Apam Polkadot

Salam.. Selamat Pagi Khamis semua..
Ri ni aku nak sharekan hasil tangan aku yang pertama untuk buat apam polkadot..hehe tapi dot dia tak jadi sangat la sebab dah malam tak larat den nak buat satu2... hehe Mula-mula sbb malas nak letak adunan untuk alas before letak filing aku terus letak jam strawbery.
Jam yang best
Pas tu aku letaklah adunan lagi sampai 3/4 cup tuh. Aku letak mangkuk2 kecik2 utk bentukkan dia.. Inilah hasilnya..
Letakkan adunan 3/4 daripada cup
Pandangan penuh
Pas tu dot kan ikut kreativiti.. Tapi aku time ni dah xlarat dah.. jadi dot aku dah tak dot lagi dah.... macam2 bentuk ada..haha
Hasil sentuhan aku ngan suami aku
dot dot dot bile dah tak rajin
Dan bile dah siap tuh korang kukus .. kukus nii plak tak lah lama sangat dalam 10-15minit jek.. Tapi api dapur plak janganlah besar sangat.. sedang2 jek.. dan janganlah kecik sangat plak sebb nanti dalam tak masak .. bile tak masak camno nak makan...
Hasil tangan pertama aku
Huhu tak jadi sangat yang first ni.. macam terlebih tepung sket.. tapi jem dia best..haha hmm xpe2 pas tu aku try lagi.. nak kata jadi xla jadi sangat then nak kata tak jadi plak xla xjadi.. just nice.. 2nd time buat, dah xbuat polkadot dah... sila lihat hasilnya di bawah.. menjadi tak???
Apam Kebabom!!!
Alhamdulillah ada lah sikit improvement... Kalau aku terror buat mesti aku dah business dah..haha tokey apam...hehe kawan2 aku kat ofis sempatlah rasa tapi takla sehebat cik azie (risk dept) buat.. tangan azie lagi hebat pegang la tepung ape pun mesti menjadi hasil tangan dia...hopefully aku bley mahir macam dia suatu hari nanti.. semoga aku dapat buat lebih baik lagi.. daaaa (^_^)V

No comments:

Post a Comment