Pages

Wednesday, January 25, 2012

Melaka Here We Come 2

Aku nak sambung citer g melaka... ptg tuh semua lepak... memandangkan mak aku sakit time tuh xjadi la makan kat luar.. so, aku g tesco lagi utk beli bahan2 utk masak tom yam... Then beli la apa yg patut utk makanan sampingan... Bihun disponsor oleh sepupu aku... Masakan simple tapi sebab makan ramai jadi sedap sangat...

Ngam jek kul 8 kitaorg gerak plak pg... Melaka River Cruise... tempat ni boleh tahan la cantik time malam... tapi org punye la ramai.... Nama lain tempat ni ialah Taman Rempah... Time aku dtg tuh dah ramai sangat org... suami aku cari parking aku beratur beli tiket n beratur utkjimatkan masa..hehe beratur sampai trafic light,...punyelah dahsyat..
 
 
 
 
 
Cantikkan?? angin sangat kuat..kadang2 percikan air sampai ke muka... bile berselisih dengan bot lain pun keadaan sama berlaku... cantik pemandangan waktu malam nih.. cuma bercinta la nak tunggu .. panjang sampai beratur kat tepi traffic light sebelum dapat naik bot..hehe tapi memang best!!

Esoknya, kita org layan g safari animal world.. tapi dah petang sket.. maklumlah nak checkout terus... sampai2 parking memang dah jauh dah.. jalan lagi..rasa xlarat plak.. hmm ramai org sbb cuti sekolah kot.. nak masuk safari nih RM48 dewasa n RM38 utk kanak2... boleh tahan mahal... masuk2 beratur lagi.. nak naik train tengok haiwan tanpa pagar... perghhh apa lagi mestilah beratur dulu.. dekat sejam baru dapat naik... serammm haiwan ganas2 nih depan mata... ada sekor tuh sempat panjat kat train kitaorg... risau2.. takut kuku yg tajam tuh.. ada skali time nak kuar, harimau tuh tggu kat gate..haha terpaksalah kitaorg dok lama sket dlm tuh nak tggu rimau gerak tmpat lain... kdg2 aku tgk haiwan2 ni smua dah tak takut sangat sbb diaorg dah lali kot ngan benda yg sama jek yg derang tgk hari2 setiap masa..hehe
 
 
 
 
Dah puas naik train, kitaorg tgk petunjukkan gajah plak... Pandai diaorg jual tebu satu plastik RM5.. sape2 yg nak bg gajah makan bley la bayar RM (^_^)V
 
 
 
 
 
 

 
Bile tgk jam hari dah petang la plak... xsempat nak jalan sangat dah kat safari nih...adoiii.. tiket nak masuk punyelah mahal...ape2 pun memang menariklah... lain kali kalau nak pg...pglah pagi2.. (^_^)V sampai jumpa lagi.. daaaa

2 comments:

  1. cewah. cantek gmbr yg diamek. sapelah yg amek tu?? hikhik >.<

    ReplyDelete
  2. hmmm ni jurukamera amatur tapi dah agak professional dah sekarang...hehe boleh la nnti amek gmbr time angah kawen...hahahaha

    ReplyDelete