Pages

Thursday, September 6, 2012

Lebaran

Salam semua... rasanya belum terlambat untuk aku ucapkan Selamat Hari Raya pada semua.. Maaf Zahir Batin ye andai ada salah dan silap.. maklumlah kadang tutur kata kita ni menyinggung perasaan orang secara sengaja mahupun tidak... Hmm dah lama tak menulis dan selama itulah aku tak ada masa untuk mencoretkan sesuatu yg aku fikirkan....
Hari ni aku nak cite sket pasal raya aku tahun nih... Actually raya tahun ni aku rasa tak meriah mana pun sebab tarikh yang sama merupakan tahun ke empat arwah ayah aku meninggalkan kami sekeluarga buat selamanya.. Syahdu kan?? kalau korang dengar takbir malam raya pun korang dah bley mengalirkan air mata...sangat sangat sedih... Lebih2 lagi aku tak dapat menziarahi pusara ayah pagi2 raya...huhu
Tahun ni aku beraya kat rumah mak mertua aku.. Kat mana?? Kat area Mersing... Sambutan hari raya kat mersing tak berapa meriah la...(ni pendapat aku jek tau).. Biasanya kalau raya kitaorang akan buat ketupat, lepat pulut n masak lauk pauk yang boleh digayakan dengan main dish la kan... Tapi mak mertua aku sediakan satay untuk pagi raya...nasi impit pun ada.. tapi aku rasa macam moden sket la macam tuh... Kali ni adik ipar aku pun ada sekali.. Ni tahun kedua aku beraya kat Mersing... Tapi kali ni anak aku dah besar..tahun2 dulu2 baru kawen..hehe.. Getaran raya tu aku kurang rasa sket sbb semua mak mertua aku yg sediakan... Aku plak sebok ngan anak aku yg demam tuh..tak nak berenggang langsung.. sampai naik tekanan darah aku sbb penat sangat...hehe anak punya pasal mak yg sakit..
Mak aku pulak beraya ngan adik2 aku jek tahun nih... Raya pertama tu dok beraya kat rumah2 yang berhampiran... Mak aku mesti sedih sangat .. maklumlah suami meninggal tarikh yg sama tahun ni... Ape2 pun aku harap mak tabah.. tapi mak aku memang seorang yg sangat cekal... kuat sangat fizikal mental... Tahun ni aku cuma dapat bagi hadiah Al-Quran digital jek kat mak aku... Untuk mak mertua aku cuma bagi set kain telekung.. pak mertua kain pelikat je..huhu tak tahu nak bagi ape.. Harap2 diaorang semua gunalah pemberian aku yang tak seberapa tuh... 
Wahh first time beraya ngan anak aku dah ley jalan.. best rasanya... bley pakaikan baju melayu.. dulu pakai gak tapi tak reti berdiri lagi...hehe excited sungguh!!
Pink Peach Colour
Next weekend raya, kitaorang beramai-ramai terbang ke Penang..hehe saje jek jalan g tengok umah adik aku n sedara yg ada kat Bagan Serai, Perak... seronok lah sebab jarang dapat g bercuti sama2 nih... Adik aku pun terpaksa minta pelepasan sehari untuk ketidak hadiran ke sekolah..hehe
Menanti untuk berlepas
Alahamdulillah semua urusan perjalanan kami dipermudahkan... Banyak tempat yang tak dapat aku kunjungi lagi.. So, semoga lain kali aku dapat masa yang sesuai lagi untuk beriadah bersama keluarga tersayang.. Insya'Allah

No comments:

Post a Comment