Pages

Wednesday, February 29, 2012

Zikir Harian

Salam semua.. aku nak kongsikan sket tentang zikir nih.. Seperti mana yang sedia maklum zikir merupakan puji-pujian kepada Allah. Zikir ni pulak tak semestinya kita lakukan lepas solat jek.. kat mana2 pun boleh berzikir... sangat mudah bukan.. Time aku sekolah asrama dulu rajinlah gak berzikir ni sbb kat surau selalu pasang, then secara tak langsung terikut skali dalam hati..bile2 lama2 dengar n ikut memang best sangat.. rasa tenang la jugak... hmm aku ada terbaca kat surau sekolah aku tuh tentang zikir harian.. Aku rasa elok gak aku share kat sini.. Nak tahu ape dia?? boleh tengok kat bawah nih.. kalau korang ada masa free tu bolehlah zikir ni diamalkan... Insya'Allah
Semoga kita boleh tingkatkan amalan dan pahala kita untuk bekalan masa hadapan di akhirat kelak... 

Sekadar Renungan..
Bila Allah cepat makbulkan Doamu, Maka DIA Menyayangimu,
Bila DIA Lambat Makbulkan doamu, Maka DIA Ingin Mengujimu,
Bila DIA Tidak Makbulkan Doamu, Maka Dia Merancang Sesuatu Yang lebih Baik Untukmu.
Oleh itu, Sentiasalah Bersangka Baik Pada ALLAH Dalam Apa Jua Keadaan Pun... Kerana Kasih sayang ALLAH Itu Mendahului KemurkaanNya.

"Ya Allah, jadikanlah amal terbaik kami sebagai penutup amal kami. Jadikanlah umur terbaik kami sebagai akhirnya. Dan jadikanlah hari terbaik kami sebagai hari kami menjumpai-Mu."

No comments:

Post a Comment